2011/03/19

שמיעה , ראייה או עשייה ?



"אני שומע ואני שוכח, אני רואה ואני זוכר ,אני עושה ואני מבין" . (פתגם סיני עתיק ) 
הסתמכתי על הפתגם לעיל על מנת להביע כי כאשר הלומד רק שומע משהו ( הרצאה למשל או שעור פרונטלי נטו ) הסיכוי הגדול ביותר הוא שישכח הכל והוא - הלומד - יגיע להבנה עמוקה יותר כאשר הוא רואה למשל ניסוי , תרשים , גרף ו/או כל אמצעי המחשה אחר . לעומתם התלמיד המתנסה הוא זה המגיע לרמה הכי גבוהה בהפנמת הידע וכאן וללא שום ספק כאשר התלמיד עורך ניסוי במעבדה או חווה התנסות חדשה בלמידה או בחיים הוא אמור להשיג את המקסימום .
כידוע לכם כי לא כל ניסוי ניתן לידי ביצוע על ידי תלמידים כולל סטודנטים כמו למשל ניסויים באטום ,חלל, גוף האדם ,מערכת חשמל.... והפתרון יושג באמצעות התיקשוב כי על ידי אתרים המכילים סרטונים במיוחד ניתנת ההזדמנות לתמלידים לעשות  בגלל הסימולציה ו ויזואליזציה שהתקשוב מספק .  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה