2011/12/27

גוגל אנאליטקס google analytics

גוגל אנאליטקס הוא אחד היישומים המאפשר למנהל אתר לצפות בניטור כניסות כלומר מנהל האתר יכול לקבל מידע ותשובות להרבה שאלות לדוגמה : באיזה שעות המבקרים נכנסו לאתר ? מה הם התחומים שהם מחפשים ? באיזה מערכת הפעלה הם משתמשים ? באיזה דפדפן -אינטרנט אקספלורר , גוגל כרום , ספארי או אחר- הם משתמשים ? מאיזה מדינה בעולם כולל מספרים  הם גולשים ? מה האחוז של המשתמשים החדשים ? מהו ממוצע השהייה שלהם באתר ? מה מס' המבקרים הכללי ? בכמה דפים דפדפו בממוצע ? מהו סוג המכשיר - מחשב ,אייפד ,סמארטפון - שבאמצעותו גלשו ? כמה מבקרים פעילים עכשיו - השעה שאותה בוחר מנהל האתר - בזמן אמת ?
 כל תשובות אשר מקבלן מנהל אתר יכולים לעזור מבחינה פדגוגית בהחלט ובמיוחד כאשר מדובר באתר בית ספרי .
לעומת מנהלי אתרים מסחריים הניטור הזה עוזר להם להגביר את הרווחים למשל כאשר מזהים כי המבקרים שלהם מתעניינים במתכוני אוכל , אז הם מגדילים את הפינה של האוכל ומוספים פרסומות למוצרי מזון .
בחזרה לאתרי בתי ספר מנהל האתר יגביר את המודעות ל "לקוחות שלו " וכך ימצא  את הדרך על מנת שהתלמידים יפיקו את התועלת המרבית מאתר בית הספר .
התמונות הם צילומי מסך של אתר בית ספר . לא ניתן להוסיף את הקישור כי זה מידע סודי ולא ניתן לפרסמו 

2 תגובות:

  1. שמי שעבאן פאטמה ואני סטודנטית לתואר שני במנהל במרכז ללמידום אקדמיים אני התחברתי לבלוג שלך משום שאני התרגלתי ונהניתי תמיד מההדרכה והעזרה שלכ בבית הספר בתקשוב אז עד כמה וכמה להתחבר ולדעת מידע על גוגל אנאליטקס וקידום כזה באתרי אינטרנט אני מסכימה איתך בכל המידע שהצגת וזה השפיע עלי אישית ונעשה כנקודת התחלה לכמה דברים ובתחומים שונים ובמיוחד בבחינה פדאגוגית כמורה בעידן התקשוב

    השבמחק