2012/05/14

תיקשוב ספרי הקודש

 את התמונה צילמתי בבית הכנסת הקיים בבית החולים "שערי צדק " בירושלים. המערכת הדיגיטלית הממוקמת בפתח בית הכנסת  מאפשרת למתפללים במיוחד ולכלל הציבור להטעין קטעים ו/או פסוקים שונים מספר הקודש "התורה" לסוגים שונים של mp3 ו mp4 בנוסף לטלפונים ניידים רגילים וחכמים. לכן למערכת מחוברים קבלי מדיה שונים הנותנים מענה וחיבור למאוד סוגים שונים של נגנים וטלפונים ניידים.
בזכות התקדמות הטכנולוגית בתקופה די קצרה המערכת הזו תיעלם מכיוון שהכל היום קיים בטלפון החכם .ספרי הקודש השונים לדתות השונות- לפחות ביהדות,נצרות ואסלאם - קיימים ושמורים בתוך הטלפון החכם בצורה של מידע שמור בזיכרון הקיים בתוך המכשיר ו/או שליפת המידע אונליין מהרשת . כל אדם יוכל להאזין לתהלים , לפסוקים ולקטעים שונים מספר הקודש שלו לפי טעמו: "הצרכן " בוחר בקריין , בנגינה , בלחן ובסלנג המתאימים לו.
בקיצור אפשר לסכם כי תוכני ספרי הקודש זמינים לבני האדם בכל זמן ,בכל מקום ובתבניות שונות. לדעתי, יותר חשוב שתכני ספרי הקודש יהיו בתוך לבו של כל אדם והוא יפעל, יתנהג כלפי הזולת כמו שכתוב בספר הקודש שלו. מה שבטוח אין התנגשות בתכנים של ספרי הקודש של הדתות השונות לדוגמה שלושה ספר הקודש של שלוש הדתות השמימיות כתוב בהם בצורה כזו או אחרת את עשרת הדברות. ועוד דוגמה נוספת: גם בדת הבודהיסטית בנוסף לשלוש הדתות נאמר תוכן במובן של " וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹך " 
אדגים כאן III דוגמאות מכל דת : שיר השירים 1 ,2 , 3 פסוקים מהקוראן سورة الإخلاص 1 ,2, 3 פסוקים מהברית החדשה أبانا الذي 1 , 2 , 3

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה