2012/04/28

מירוץ הטכנולוגיה

אמנם כי מאז ומתמיד העולם והאנשים משתנים מדור לדור ומעידן לאחר בקצב "סביר", אבל קצב השינוי שעובר העולם בשלוש העשורים האחרונים מאוד מהיר ואפילו דרסטי.
חובבים ומקצועיים בתחומים שונים הצליחו להגשים את חלומותיהם ולהגיע לפסגה,דוגמת אדמונד הילארי שהגיע לראש האוורסט. מי שחושב כי יכול להגיע לפסגה של הטכנולוגיה לא בטוח שהוא יגיע גם ברמת התוכנה וגם ברמת החומרה(hard & sofware). בפוסט קודם תיארתי את השינוי שהתרחש באשר ליצור ושימוש אמצעי אחסון המידע השונים הקשורים בעיקר לחומרה שהיא רק חלק אחד במחשב אשר כולל חלקים שונים, בנוסף לאחסון המידע המחשב משמש לעיבוד( process ) שלו. גם בחלק זה שאר החלקים כמו המעבד, זיכרון וסוג לוח האם משפיעים רמת ביצועי המחשב. כאן אתאר "היסטוריה" קצרה של שני עשורים בלבד: לפני עשרים שני היה מעבד הפנטיום מסוג 386 אחר כך התקדם ועבר לפנטיום 1,2,3 ו4 ושוב לסדרה חדשה של סדרת ה 775 ושוב לעוד סדרות שונות ודורות שונים עד שהגענו היום ל מעבדי ה i5 כמובן שזה לא סוף הדרך. לדעתי -מניסיון - הצרכן לא צריך לחפש את הפסגה במוצרים האלה כי הוא לא יחזיק שם יותר משבוע שם ובמקרה הזה ישלם כסף רב יחסית מה שכן הצרכן יתאים המחשב לפי הצרכים שלו.
באשר לתוכנה, מוצעים המון תוכנות ,טיפים וטריקים ברשת אשר נותנות מענה ליישומים שונים. חשוב שהמשתמש (user) ישתמש במינימום שהוא יודע על מנת להשיג את המקסימום, במקרה של המורה ישתדל לשלוט טוב במעט שהוא מכיר ויודע על מנת לשפר את הפדגוגיה .

מקור התמונה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה