2011/08/18

יונת הדואר כסביבה טכנולוגית של שיתוף

פרוייקט חינוכי ,חיוני,שיתופי ,אחיד, חשוב ושימושי הקים משרד החינוך והתרבות לטובת כל עובדי ההוראה . הפרוייקט מהווה " רשת טכולוגית חינוכית המספקת לכל מורה תיבת דואר בנפח של 10G.B. , אלפון כתובות ארגוני של כל המורים בישראל, רשימת תפוצות ייעודיות , אפשרות להעברת מסרים מידיים, ספר אנשי קשר פרטיים ,יומן אישי וצבורי, כונן פרטי ברשת (Sky drive ) של Microsoft Windows live בנפח של 25G.B , המאפשר איחסון , גיבוי ושיתוף קבצים " . 
הסביבה מספקת למשתמשיה office 2010 online חשוב לציין בנוסף כי הסביבה מאובטחת ונטולת פרסומות . עובד ההוראה משתמש בשם משתמש וסיסמה של תלושי השכר עם כניסתו ל פורטל עובדי הוראה תחת הלשונית
 " תוכן אישי ". הסביבה הושקה לפני כשמונה חודשים ונשלח מכתב יפה מנייר לכלל עובדי הוראה , עד כאן חלק מהמורים  נכנס לסביבה מתוך סקרנות ו/או מודעות וחלק אחר הזניח .
עם השקת תוכנית התקשוב הלאומית ,כל עובד הוראה " ייאלץ " להכנס לסביבה כי היא חלק בלתי נפרד  מהשנוי שיתרחש בהתאמת בתי הספר למאה 21 .
ברצוני כאן ללחוש באוזני עמיתי המורים ולהדגיש את עניין השיתוף ,הרי מבחינה טכנית ניתן לאחסן כל מידע ולקבוע אם הוא פרטי / אישי כלומר הגישה אליו היא מותרת רק לבעל הכונן בלבד- וזאת זכותו של כל אדם לשמור פרטים או מידע סודי -  או ציבורי והכוונה שהגישה למידע מסוג זה מותרת לכל אדם בעולם .
אם מורה יצר דף עבודה ושמר רק לעצמו ? מה הערך האמיתי של הדף ? ומי נהנה ממנו ? למה שלו יערוך שיתוף לאותו דף עבודה שהוא יצר וכל התלמידים ייהנו ויפיקו תועלת ממנו ? באותו זמן אותו מורה מורה ישמור על זכויות יוצרים , כי גם חובת המשתמשים לציין את המקור כחלק מהחוק והנטיקה .
אסתפק בדוגמא אחת אוניברסטת MIT הנחשבת לאחת האונברסטאות בעולם נותנת הזדמנות לכל אדם ללמוד ממגוון של 2000 קורסים בחינם , רוב מבקרי אתר של האונבירסטה הם בעיקר ממדינות העולם המתפתחות או מרצים מתחומים שונים ובמיוחד מתחומי ההייטק. 
מקורות :
מכתב מנכ"ל משרד החינוך ב 3/3/2011
 תוכנית התקשוב הלאומית
ויקיפדיה

2 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. שלום לך עאטף
    הרשיתי לעצמי לבקר בבלוג שלך , אני מאוד מעריכה את העבודה שלך ,העלית נושאים מאוד חשובים,ובמיוחד הפוסט של יונת הדואר,העלית בכתבה זו דברים מעניינים מאוד לעובדי ההוראה ואקטואלים.תודה לך ששתפת אותנו בחומר הזך והיעיל.אני מקווה שכל המורים יבקרו בבלוג שלך ויתעניינו מהתרומה הלימודית שהעלית בבלוג .ראניה ח'טיב

    השבמחק