2011/08/04

האם הפער החברתי / כלכלי זהה לפער הדיגיטלי ?

התכוונתי בשאלתי האם כאשר אנו מזהים פער כלכלי , חברתי ברמה / באחוז מסוים ( למשל 40% ) בין שתי שכבות שונות בחברה ומצד שני עורכים בדיקה על הפער הדיגיטלי בין אותן שתי השכבות , האם אנחנו מקבלים אותו נתון ? או אפילו נתון קרוב ?
בתמונה שצילמתי היום מופיע חלק מהבתים של כפר "רמיה " . היום הוא שכונה ערבית בדווית מובלעת בתוך העיר כרמיאל .הכפר ללא תשתית של מים , חשמל , טלפון , ביוב , בתי ספר , תחבורה ציבורית ... בקיצור אפשר לומר שאנו מדברים על אזור מהעולם השלישי . לעומת העיר כרמיאל שהיא עיירת פיתוח א' . על ההשוואה הזו אפשר לערוך תזה בתואר שני , אבל נושא הבלוג שלי הוא " תיקשוב ולמידה "  לכן אני אתייחס רק לפן הקשור לתיקשוב .
אומנם הפערים החברתיים , כלכליים הם עצומים  אבל תופתעו לגלות כי מתוך עשרים הבתים הבנויים ברצף שבדקתי מתברר כי 16 מתוכם יש להם גישה לאינטרנט כלומר  80% מהאוכלוסייה מחוברים לרשת . וכאן אפרט כי חלק מהבתים מחובר לנתב אלחוטי של השכנים שלו מכרמיאל ובמיוחד סוג המבנה העשוי מפך עוזר לתקשורת אלחוטית להתקיים בתצורה תקינה    , והחלק האחר מהאוכלוסייה הבדווית עם מודומים / נתבים סלולריים .

תגובה 1:

  1. שלום עאטף
    הנושא מעניין מאוד , אני חושב שיש קשר חיובי וחזק מאוד בין פער דיגטלי ופער כלכלי כי מי שחסר לו הדברים הבסיסיים ביותר לא ירכוש מחשב ולא אינטרנט כי זה עולה הרבה כסף שאין לא.
    אבל הדוגמה שאתה העלית מיוחדת כי אנשי הכפר רמיה סובלים מהזנחת המדינה באופן שיטתי ומאי מתן רשות לבנות על אדמתם והריסת בתים אם נבנו כמו שאר הכפרים הלא מוכרים . לכן אפשר להניח שהם לא עניים כל כך לכן אולי כל דבר שאין לא קשר עם מתן אישור מהמדינה כמו קניית מחשב או כל רכוש אחר הם רוכשים.

    השבמחק