2011/09/04

אוניברסיטה וירטואלית

מושג זה קיים בעולם היום ב "מציאות" כלומר האוניברסיטה קיימת ללא מתחם מוגדר .מוסד זה נקרא אוניברסיטה וירטואלית המספק הוראה בעיקר לציבור הסטודנטים השייכים לאותה אוניברסיטה  . חשוב מאד לציין כי אוניברסיטאות מסוג זה יש להן כמה תכונות ומאפיינים מעניינים : האוניברסיטה אינה עוסקת במחקרים שזה אחד התוצרים החשובים של האוניברסיטה הרגילה כולל החשיבות הלאומית לאותה מדינה שייכת אליה האוניברסיטה , מוסדות כאלה אינם מקבלים תמיכה פיננסית מהממשלה , בנוסף הפיקוח על מוסד מסוג זה אינו ברור . ובעצם מה קורה ? הסטודנט הופך ל "לקוח" והידע שמציעה האוניברסיטה הופך ל "סחורה " וכמו שאתם יודעים בשוק רגיל היו מקרים שעל מנת לשווק את הסחורה מוזילים אותה אבל מצד שני מורידים גם באיכות שלה , נדון זה לא ברור באופן מובהק ולא מצאתי - נכון לרגע זה - מחקרים שבדקו את איכות הלמידה , מה שברור עד עכשיו כי בגלל תופעה זו של אוניברסיטאות אלצו אוניברסיטאות איכותיות להיות חלק מעניין זה - כנראה בגלל התחרות ולהציע תכנים לימודיים בחינם .
בארץ אין אוניברסיטה וירטואלית וכמובן לא מדובר בדוגמה של האוניברסיטה הפתוחה  .באוניברסיטה הווירטואלית כל התכנים , הנחיות , הרשמה ואדמיניסטרציה עברו שלב של דיגיטציה  { הכל דיגיטלי ברשת }. אחד האוניברסיטאות הווירטואליות המפורסמות היא אוניברסיטת מקדונלדס  בשנגחאי - סין . העבודה מובטחת לבוגרים אשר ינהלו את סניפי מקדונלדס בסין .
אמנם הרעיון נראה מוזר אבל המחשבה בכוון זה אינה חדשה , בדרך כלל כל חברה המחזיקה בפקידים וחשוב לה הפיתוח המקצועי בוחרת באוניברסיטה מסויימת על מנת לקדם את הפקידים מקצועית , כמו למשל אוניברסיטת מרילנד אחת המטרות שלה לפתח את המקצועיות של החיילים האמריקניים .כלומר במקום שחברת מקדונלדס תשכור ותקבל שירותים והכשרה מאוניבסטה היא בעצמה יצרה אוניברסיטה וירטואלית      
    

תגובה 1:

  1. מאוד מעניין , פעם ראשונה שומעת על כזה דבר , כנראה שבאמת העולם משתנה כפי שציינת בפוסט ישן יותר .
    כל הכבוד

    השבמחק