2011/11/26

מה ההבדל בין מורה לתלמיד ?

לכאורה נראית התשובה מובנה מאיליו , כי מורה הוא מורה ותלמיד הוא תלמיד, אבל לא לזה התכוונתי . כוונתי לערוך השוואה בין התלמיד הרגיל לבין המורה שהופך להיות תלמיד.
כבר בתחילת דרכי בהוראה -כאשר סיימתי את התואר הראשון -היה לי ניסיון ללמד מבוגרים וזה היה במסגרת לימוד מבוגרות מובטלות שקבלנה קורסים שונים  מטעם משרד העבודה והרווחה לצורך הכשרתן והעסקתן . באותה תקופה התחלתי את ניסיוני  בחינוך תלמידים בחטיבה הצעירה בנוסף לבנות המובטלות המבוגרות ממני,ומאז ערכתי השוואה -ביני לבין עצמי - בין שתי הקבוצות .
בימים אלה הגלגל חוזר ושוב במסגרת עבודתי החדשה כמורה מורים ( מרצה בפסג"ה ) להכשרת מורים בתיקשוב -אוריינות המאה 21- רואה המבוגרים שהם גם מורים על תקן תלמידים.
ההבדל בעיני אינו גדול לדוגמה : נתתי משימה למשתלמים שיבצעו אותה משתלמת עם 34 שנות וותק אומרת לשכנתה עם 36 שנות וותק בקול רם  "יייייש ביצעתי" !! המקרה הזה הזכיר לי תגובתם של תלמידים בכיתה א' .המקרה הזה גרם לי לסיפוק והרגשה של ניצחון והנאה בגלל שהצלחתי יחד עם מנהל ביה"ס לשכנע אותם מורות עם מס' שנות וותק גבוה לפחות להגיע להשתלמות ולהשתדל לרכוש כילים חדשים בהוראה .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה