2011/12/11

אבא בבית

אמנם האבא מבחינה פיזית בבית , אבל לא בטוח שהוא רגשית וחברתית  בבית .ועל מנת שהוא יהיה בבית באמת ולפי המלצתו של ד"ר מסאלחה שפיק  ( פסיכולוג קליני ומרצה באונב' ת"א ובמרכז ללימודים אקדמיים ) עדיף מידי פעם שכל המשפחה תהיה מנותקת מכל אמצעי התקשורת ,במיוחד טלפון סלולרי וממחשב המחובר לרשת .
 ד"ר מסאלחה הוסיף כי עדיף מידי פעם - מצד ההורים -להקדיש  זמן מיוחד לאחד הבנים / הבנות וזה ירגיש כי הזמן הזה מוקדש אך ורק לו . או להקדיש זמן מיוחד לישיבה משפחתית נטו , כמובן שזהו פאן חשוב מאוד מבחינה חינוכית וחברתית .
נשאלת השאלה : מה האבא יכול לעשות מהבית ? אשתדל לפרט חלק מהדברים
כל הטפסים הממשלתיים לכל המוסדות למיניהם נמצאים באתר אחד כולל הסבר כלומר אין צורך להגיע למשרד ממשלתי דוגמת המוסד לביטוח הלאומי , תאום מס' חלק משרותי משרד הפנים , תאום מס' , נסח טאבו ועוד רבים . חלק מהטפסים אלקטרוני והאזרח מקבל משוב ברשת ו/או הודעת טקסט לנייד באופן מיידי דוגמת המרכז לתיאום טיולים   ומוסדות אחרים .
חלק רב מהעסקים הפרטיים נמשכות שעות העבודה עד לבית בזכות הרשת ,כלומר האדם יוכל להיות פעיל תומך ואקטיבי גם מהבית .
כל התשלומים למיניהם , הזמנות , קניות ,השוואות מחירים ותשלום אגרות ניתן לבצע גם מהבית בזכות הרשת . מי צריך עדיין לעמוד ברשת ע"מ לשלם אגרה כמו טלפון , חשמל , ארנונה , דוח תנועה  מים ועוד .
החשוב ביותר לדעתי כי ניתן היום  ללמוד מהבית ללא צורך לצאת ולסוע - לפעמים עשרות קילומטרים - על מנת להגיע למוסד הלימודי .תובנות אוכל לספר שהיה לי נסיון מרתק ללמוד קורס " מחקר מתקדם בחינוך " בקיץ האחרון באופן מקוון מלבד שני מפגשים פנים אל פנים שהיו - וגם על אלה יכולנו לוותר .
במילים אחרות , ניתן לחסוך המון זמן בעידן התיקשוב ולעשות המון דברים כולל לימודים מהבית אבל עלינו לא לשכוח את הפן החברתי ולהפוך את הבית למקום עבודה נוסף . 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה