2012/01/23

אש/אינטרנט


אש/אינטרנט

מה הקשר לדעתכם ? שתי המילים מתחילות באות א', הפעולות של האש והאינטרנט מתבצעות במהירות, לדוגמה אש אשר יוצאת מהשליטה של מבעירה והופכת לשריפה ביער צפוף או עשבים יבשים ומיוחד בעונת הקיץ אי אפשר להשתלט עליה בקלות ,אומנם בסוף היא נכבת אבל - לצערנו -במקרה הטוב הנזק של האש נשאר ודורש זמן, השקעה ועמל רב מאוד עד שמתקנים ,משקמים ומחזירים את המצב לקדמותו. במקרים יותר קשים הנזק שנגרם על ידי האש הוא בלתי הפיך.
 כך בדיוק אותו דבר באינטרנט רק בתדירות ומימדים הרבה יותר מהירים , כאשר אחד הגולשים מוציא דיבה למשל,תוך דקות ספורות לכל היותר שעות המידע יכול להגיע לכל חלקי כדור הארץ - ואולי מחוצה לו- וגם כאן הסוף זהה לאש הרגילה.
נערוך עוד השוואה בין אש לאינטרנט: האדם עד לפני המאה העשרים השתמש באש על מנת להכריז על משהו חשוב ו"במהירות" (דוגמת הכרזה על מהפכה) כלומר בעלי ההחלטה הבעירו לפידים ועלו על גגות הבתים המסר עבר ליישוב אחר והם בתורם עשו אותה פעולה וכך המידע עבר מכפר לאחר עד שהגיע לכל היעדים.ביהדות השתמשו באותה שיטה -העברת לפיד /משואה -לצורך הכרזה על קביעת ראש חודש(מולד ירח חדש ) ולכן היהודים "נאלצו לחגוג את ראש השנה במשך יומיים " ( ויקיפדיה - מספר הימים ) בגלל הקושי בהעברת המידע בזמן כי החג הזה מתחיל עם תחילת חודש ושנה חדשים והוא חשוב , ברור כי בזכות האינטרנט וטכנולוגיות אחרות ניתן לדעת את מועדי החגים שהיו ויותר חשוב את מועדי החגים העתידיים דוגמת, מועדי היהדות והאסלאם וכל לוחות השנה שלהם מושתתים על מחזור הירח .
אמנם אנו עדים להתלבטות גדולה בעולם המוסלמי לגבי מועד חג שבירת הצום (עיד אלפיטר) והסיבות הם פוליטיות נטו, אם נסמוך על המדע והטכנולוגיה של היום אפשר לדעת את תזמון החג באופן מדויק כולל תאריך ושעה -לפי האסטרונום ד"ר מוסטפא עספור-
האש היא אחת ההמצאות החשובות ביותר באנושות. באמצעות האש האדם הצליח להרחיק חיות מסוכנות ,לבשל ,להאיר ועוד המון שימושים יעילים ...    




Image by Cool Text: Free Graphics Generator - Edit Image

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה