2012/01/11

למידה מרחוק

למידה סינכרונית : היום חוויתי חוויה מרתקת במהלך למידה מהבית בצורה סינכרונית .ההנחיה בוצעה ע"י גב' אורית אבן חיים בשיתוף עם משרד החינוך והתרבות , אוניברסיטת חיפה והאוניברסיטה הפתוחה. המפגש היה מיועד למדריכי תיקשוב במשרד החינוך במחוז צפון בנושא "קומיקס ככלי עזר בהוראה" .
איך מתחברים לשיעור ? 3 צעדים בלבד : א יש להירשם באתר  ב להתקין  את התוכנה ATT&T Connect   ג כניסה לשיעור המופעל באמצעות  e teacher .כמובן שיש להצטייד במיקרופון ואזניות .
איך מתנהל השיעור ? המנחה שהוא האדמיניסטרטור מראה את המסך שלו לכל המשתתפים /הלומדים, מדבר ומסביר על המסך , מסמן את האזורים החשובים הרלוונטיים בצבעים בולטים וכולם רואים .ניתנת אפשרות ללומד לשלוח הודעת טקסט למנחה או לאחד המשתתפים ו או לכולם ביחד . בנוסף הלומד מצביע שואל שאלה שכולם שומעים אותו ומקבל תשובה במקום כאשר כולם שומעים כי כולם מחוברים באותה שעה שנקבעה מראש על ידי המנחה .
למה זה טוב ? תרומה פדגוגית :הלומדים חוסכים מאמץ וזמן על מנת להגיע למוסד הלימודי , הלומדים מקבלים תשובות לשאלותיהם בזמן אמת , הם מתרגלים במקום , כל הלומדים שומעים את ההסבר והתשובות ללא שום הפרעה , תלמידים עם מוגבלות ניידות או הסובלים מחוזר ריכוז יוכלו לקבל מענה מקצועי להגבלתם בנוסף השיעור מוקלט ותמיד יוכלו לעיין בו באופן א-סנכרוני.במקרי חירום כמו מלחמה -לא עלינו- המורה יוכל ליצור תקשורת ולמידה ללא הגבלה של מקום.

למידה א-סינכרונית : החוויה מסוג זה של למידה היא שונה , לדוגמה בקיץ האחרון במסגרת הקורס "מחקר מתקדם בחינוך" בהנחיית ד"ר מילר יונה הסטודנטים נפגשו אתה בעיקר פעמיים פעם אחת בתחילת הקורס לצורך היכרות , מידע כללי וסקירה כללית לאתר הקורס והפעם השנייה בסופו הקורס .
כאן כל לומד יכול ללמוד בקצב שלו , בזמן הנוח לו, במשך הקורס יוכל לפנות למרצה על ידי "פניה אישית" לדוא"ל שלה או לרוב באמצעות הפורום הכיתתי כי בסביבה של הפורום מופיעים כל שאלות הסטודנטים והתשובות של המרצה.
הקורס בנוי ממצגות סגורות הכוללות חומר הלמידה , שאלות לדוגמה ולבחינה עצמית , בנוסף נדרשות מטלות שצריך להגישם בתאריכים מוגבלים כלומר הסטדונט אמור לזרום עם הקצב הכללי של הקורס אשר נקבע מראש על ידי המרצה .   
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה