2012/03/11

המנהלים חסמו וסגרו היטב כדי שהגנבים לא יצליחו לגנוב !!

 לפני שבועות אחדים נפגשתי עם קבוצת מורים שהם מנהלי אתרי כיתות ומקצועות ושאלתי אתם : למה סגרתם את אתרי הכיתות שלכם ? התשובה הייתה כי יש מידע אישי העלול לפגוע בפרטיות של חלק מהתלמידים שהם  ציינו את ימי ההולדת שלהם כולל  תמונתם ותאריך הלידה של חלק מתלמידי הכיתה . השבתי כי אתר הכיתה לא לכך מיועד בעיקר !! ומה עם אתרי מקצוע ? למה הם סגורים ?  הופתעתי לשמוע את התשובה : ע"מ שהגולשים האחרים לא "יגנבו" לנו את התכנים שהעלינו לאתר !!
בפוסט קודם כתבתי על זכויות יוצרים ובעיני זה נדון חינוכי תרבותי חשוב מאוד ולכן זכותו של כל מחבר תוכן מקורי לשמור על הזכויות שלו בין אם הוא העלה לרשת או לא . אמנם הזכות מגיעה גם למורה כמובן אבל מי שמפחד שאחרים "יגנבו" לו למשל דף עבודה הוא  יכול לסגור את הקובץ המצורף על ידי סיסמה (לקריאה בלבד ) או להמר את הקובץ ל PDF כאשר כתב  את שמו ברקע של הדף .
אבל לא יעלה על על הדעת כי מורה / מנהל אתר במסגרת משימה מתוקשבת הטמיע סרטון מאתר יוטיוב לדוגמה והוסיף  שאלון מקוון מפחד שאחרים יגנבו לו  מה יגנבו לו? לטופס אין טעם להעתיק את כתובת ה URL כי המידע והתשובות יועברו לאותו מורה !!
גם במקרה והאחרים העתיקו את הרעיון , הרי בסוף מי מרוויח ? התלמידים הם שמרוויחים !! במילים אחרות המורה אין לו מה להפסיד והרווח הוא למידה והעברת ידע לתלמידים אחרים .
לו הייתי במקומם הייתי מעביר את הידע והלמידה בכיף לאחרים גם לאויבים שלי כי בסך הכל שנינו מרוויחים בהסתמך על המשל מהשפה הערבית שמובנו : " אויב נבון ומשכיל טוב מחבר בור עם " .
אם נניח כי מורה אחר אמץ אותו רעיון של מורה אחר הרי מה מזיק ? בסוף ובסך הכל תלמידים אחרים ייהנו מהרעיון וילמדו  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה