הפוסט הזה כתבתי בבלוג הזה ב1 בפברואר 2012 במסגרת השתלמות מדריכי תיקשוב.
מסקירה מהירה של כמה שנים בלבד , מתכוון לסוף שנות השמונים זוכר שהיה תקליטון (דיסקט)
בנפח של 5.25 אנץ' עם קיבולת של 360 K.B וזו בעצם הייתה המצאה מעניינת ופתאום מבינים שהתקליטון מחליף מספר של קלסרים להנהלת חשבונות למשל ,לאחר כמה שנים נפח התקליטון
הוקטן ב66% בנפח אבל קיבולת המידע הוכפלה פעמיים והגיעה ל 1.44 M.B כלומר 1440 K.B .
בסוף שנות התשעים הגיע לשוק המשתמשים הרגילים זיכרון נייד והוא התחיל עם 8 M.B ועבר
אותו תהליך קטן בגודל הפיזי גדל בקיבולת המידע והיום נגיש בקיבולת של של 128 G.B המעוצב
בתוך תכשיט מהודר או עט או צורות אחרות .בואו נציץ למה שקרה עם הדיסקים הקשיחים ,
בסוף שנות השמונים דיסק קשיח היה עם קיבולת של 800 M.B והיום באותו גודל פיזי עם קיבולת
של 10 T.B לפחות .
למה זה קורה בעצם ? ומה המשמעות ? ולאן נגיע ?
המוצרים הטכנולוגיים הולכים וקטנים בזכות הטכנולוגיה והתקדמות הידע והמדע ולטובת המשתמש . ומצד שני המדע ובעקבותיו הידע "מתפוצץ" . הסיבה דומה להיצע וביקוש כלומר המידע גדל
ודורש מקומות גדולים יותר לאחסון .דוגמה קטנה של המשתמש הביתי : המשתמש היום מצלם
תמונות דיגטליות או וידאו , עבודות , רעיונות ,ספרים, מכתים , החשבונות של החשמל , הטלפון
הנייד והנייח , רוב ההתכתבויות וההסכמים , צילום במעגל סגור ועוד .. כל זה עבר המרה מנייר
למידע מאוחסן ב אופן דיגיטלי בתוך המחשב חלק גם רשת .
ל גוגל כנראה, יש תשובה על השאלה לאן נגיע ? סקרנו ביחד באופן מהיר את תהליך גידול
הקיבולת והאחסון של המידע והגענו ל 10T.B זה יגדל פי 1000 ויגיע ל Petabyte ועוד פעם
יגדל פי 1000 ל Exabyte ועוד פעם יגדל פי 1000 ויגיע ל Zettabyte וימשיך לגדול עד שיגיע לGoooooooooooooooooooooooooooooogle . מכאן בא השם של גוגל. הסקירה
מראה עד כמה יוכל להיות הפער גדול ועצום בין הידע הציבורי לידע האישי של התלמיד
במידה ובית הספר לא יספיק חלילה לשנות את מטרתו !!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה