2011/12/24

המשחקים של המאה 21


כמובן שבזכות הטכנולוגיות החדשות , המוצרים ואפליקציות השונות , רשת האינטרנט ,הסמארטפונים , ומכשירי האייפאד ועוד מוצרים שונים של המאה הנוכחית צורות וכללי המשחק שילדים בזמננו משחקים השתנו .
רוב המשחקים ששחקנו בעודנו ילדים בצורה סטטית כלומר המשחקים שהתבססו על חשיבה בעיקר ,כמו למשל: דמקה , שחמט , xo ועוד הרבה משחקים דומים הוסבו והומרו ע"מ לשחקם ב אייפאד .

ילדים שהם גם תלמידים, אוהבים לשחק במכשירים כאלה וכאן מתבטא הכוח של המשחק כי בזמן של המשחק השחקן ( הלומד באופן עקיף ) זורם, מרגיש הנאה, ופשוט כיף לו לשחק הנה דוגמה.

כאן בא התור של ההורים ו/או המחנכים לנצל את האפקט של המשחקים על מנת שהתלמידים יפיקו תועלת - ולו באפן עקיף -הדמיות ואנימציות רבות חוסכות לנו אנרגיה ומאמץ על מנת להמחיש לתלמידים באמצעות המכשירים שהזכרתי למיניהם .
סקרתי חלק מהמשחקים שהילדים משחקים ללא תנועה גופנית , אבל זה לא משקף עדיין את כל האפשרויות . גם משחקים עם תנועה אפשר לשחקם עם מכשירים חדישים כמו למשל : בסמארטפונים  אפשר לשחק " חפש את המטמון " . משתתפי המשחק נושאים  מכשירי סלולר חכמים רואים "תמונה" שהיא ברקוד * , מקרבים את המכשיר אליה , המכשיר קורא את הקוד ואז השחקן צריך לענות על השאלה - אם מייצר המשחק באמצעות המחולל המתאים הוא מורה יוכל להפוך אותו למשחק חינוכי.
אחד המשחקים המרתקים שראיתי באייפד זה משחק מוזיקה שהוא בעיני מהווה מורה פרטי לכל דבר : המשתמש שומע שיר עם מקלדת שמאירה את התווים המנוגנים , מעל המקלדת רואים שורת תווים שם רשומים תווי השיר וגם הם מאירים בו זמנית אחר כך התלמיד מתחיל לנגן באופן עצמאי בהכוונת האייפד תוכלי להוריד את האפליקציה ולראות שהילדים מתחילים לנגן מהרגע הראשון.
"איננו מפסיקים לשחק בגלל שזקנו, אנו מזדקנים בגלל שהפסקנו לשחק"
ג'ורג' ברנרד שאו 1856-1950
הסרטון שבפתיח הפוסט גם הוא אחד המשחקים של האייפד.
* התמונה באמצעות גוגל תמונות משמשת כ ברקוד  ( barcode ) של אפליקציה , שאלה , הכוונה ופרסומת . אפשר לראות אותה גם בעיתונים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה