2011/12/19

Yes we can

מי שרואה את המשפט " Yes we can " נזכר בבחירות האחרונות שהיו בארצות הברית בחירת ברק חוסין אובמה לנשיאות ארה"ב ב 2009 . לכאורה זה נשמע משפט הקשור לפוליטקה , נשאלת השאלה : מה הביא אותי לכתוב על זה פוסט ?כאשר הבלוג עוסק בכלל בתקשוב ולמידה ?
זה משפט חינוכי עתיק עוד מימיו של אפלטון שהצהיר כי כל אדם יש לו את הפוטנציאל להיות משהו . ברק אובמה הוא הנשיא האמריקי - אפריקי ה "שחור" שהצליח להגיע לראשות המדינה החזקה ביותר בעולם . מומחים רבים ניסו לנח את התוצאות המפתיעות , חלק גדול מהם כי אובמה הצליח בבחירות בגלל שהוא שתף את תומכיו והשיתוף בעידן הטכנולוגיה הוא כלי חזק ויעיל אתן דוגמה נוספת : שני בני הגדולים מעודדים קבוצת כדורגל ברמה עולמית, לאותה קבוצה נפתח  ערוץ ביוטיוב ולשם כל האוהדים שותפים להעלות סרטוני אהדה לאותה קבוצה בכל שפה שירצו  ולפעמים סרטוני בוז לקבוצה המתחרה. ילדי שותפים בתהליך זה ומרגישים שהם חלק מהקבוצה . ועוד דוגמה שמזכירה לי את השיתוף וההצלחה : רכבים ענקיים של חברה מסחרית בארץ למוצרי מזון (חלב בעיקר ) כתוב עליה " בוא להיות חלק מקבוצת " שם החברה " הם מציעים לאנשים שיצטלמו ויוסיפו את תמונתהם על מכסי המוצרים  , לטעום את המוצרים ולתת את דעתם וכל מיני הצעות שונות הנותנת תחושה לצרכנים כי שותפים בחברה .
למידה שיתופית בין תלמידים , מורים בעידן התיקשוב דוגמת המסמכים השיתופיים , הטפסים ובכלל עולם האנטרנט הפתוח תורם באפן משמעותי לקידום הלמידה בכלל ובמיוחד למידת עמיתים .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה