חלק מהעמיתים נמצאים בתפר בין סיום הלימודים ליציאה לשטח, התזמון של ביצוע תכנית התיקשוב הלאומית תרם רבות לקליטת מדריכים , רכזי תיקשוב , מורי מורים ומטמיעים כלליים של התיקשוב , לדעתי התאוריות הרבות שלמדנו עליהן במהלך הלימודים עזרו לנו המון ובאפן מקצועי על מנת להגיע לשטח מוכנים , אתן שתי דוגמאות לצורך העניין: 1. במאמר המסכם מחקר מתברר כי אחד ממסכנותיו מדגישות את חשיבות מעורבות מנהל ביה"ס להטמעת התיקשוב בבית הספר , כלומר מנהל שהפנים את ערך התיקשוב ו "קנה" את הרעיון באותו מוסד יהיה ניתן לערוך את השינוי וההפך נכון , תיאוריה זו הקלה עלי רבות בתור מדריך/מטמיע תיקשוב איך להתמודד עם אותו סוג מנהל ואיפה לשים את הדגש בתהליך.2 המחוון תמר שמיר ויעל קלי שהוא אחד הכלים שהתווספו לארגז הכלים שלנו בתור מדריכים , רכזים ומורים .הכלי מיועד לבחון את טיב האתר הבית ספרי בנוסף להמון דוגמאות שמרגיש אותם בחיי היום יום של העבודה.
לתאוריות השונות יש כמובן צד שהוא פחות מעשי ופחות ממומש במציאות ,וכאן אסתפק בדוגמה אחת המתוארת במאמרו של פרופ' עמי וולנסקי אשר למדנו אצלו במסגרת הקורס "סוגיות במדיניות החינוך" אשר מתאר את סטנדרטיזציה דוגמת בחינות הבגרות ברץ אשר מהווה פרדוקס לסטודנט מצד אחד הסטודנט לומד על תיאוריות המסייעות לתלמיד ללמוד בקצב , נטיות , יכולות שלו ומצד שני בחינות הבגרות דורשות מכל התלמידים בכל הרמות להגיע לאותם הישגים שמשרד החינוך הציב מקודם.
בסוף חשוב לזכור כי כמעט בכל כנס , השתלמות ולימודים נוספים נפגשים סטודנטים בוגרי "המרכז ללימודים אקדמיים" ומרגישים כי הגענו ומרגישים משפחה אחת.
לתאוריות השונות יש כמובן צד שהוא פחות מעשי ופחות ממומש במציאות ,וכאן אסתפק בדוגמה אחת המתוארת במאמרו של פרופ' עמי וולנסקי אשר למדנו אצלו במסגרת הקורס "סוגיות במדיניות החינוך" אשר מתאר את סטנדרטיזציה דוגמת בחינות הבגרות ברץ אשר מהווה פרדוקס לסטודנט מצד אחד הסטודנט לומד על תיאוריות המסייעות לתלמיד ללמוד בקצב , נטיות , יכולות שלו ומצד שני בחינות הבגרות דורשות מכל התלמידים בכל הרמות להגיע לאותם הישגים שמשרד החינוך הציב מקודם.
בסוף חשוב לזכור כי כמעט בכל כנס , השתלמות ולימודים נוספים נפגשים סטודנטים בוגרי "המרכז ללימודים אקדמיים" ומרגישים כי הגענו ומרגישים משפחה אחת.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה