2012/04/08

האם גוגל יחליף את ההורים והמורים ??

לפי סקר שנערך בבריטניה במהלך חודש מרץ האחרון ופורסם לפני 5 ימים ב  Ynet מתברר כי 91% מהילדים ובני הנוער שנדגמו בסקר משתמשים בגוגל באופן קבוע ורק 3% ציינו כי במידה וגוגל לא יספק להם את המידע הם יפנו למורים.
האמת שבכלל לא הופתעתי מכל הממצאים שהועלו בכתבה ובמחקר ולנדון יש הרבה סיבות לדעתי הרשת יותר זמינה ומהירה , הילדים ובני הנוער בתוך הרשת ללא שום קשר ללימודים , כמובן המידע ברשת קיים וזמין עם הקישורים המתאימים בנוסף אם התלמיד ייאץ להסבר נוסף ו/או תרגום למשל יותר קל לפתור את העניין באמצעות הרשת .
כאן נשאלת השאלה : האם תפקיד המורים וההורים התבטל ? תשובתי חד משמעית לא , כמו שציינתי בפוסטים קודמים כי תפקיד המורה השתנה ומה שבטוח כי המורה אנו - ולא יכול להיות - מקור הידע , היום ההורים והמורים הם מכוונים למקורות הידע . להורים עדיין יש אותו תפקיד והוא לחנך את ילדיהם רק המשימה בעידן התיקשוב והאינטרנט היא הרבה יותר מורכבת ודורשת מיומנויות חדשות ,רלוונטיות ואקטואליות לעידן זה.
הרשת , כך גם המציאות יכולה לספק מידע מסוכן לתלמידים ובני נוער ושוב מודגש תפקיד ההורים להקנות לבניהם כלים על שאלה יוכלו להתמודד עם העתיד כמצוין בפוסט הזה .
מקורות : רחל פסטרנק 2002 עמוד 187
             בלוג 140

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה