2012/04/21

האיש הצהוב !

ניידות של גוגל המצוידות במצלמה פנוראמית מיוחדת הסתובבנה ברחובות ירושליים, תלאביב וחיפה בסתיו אשתקד כדי להמשיך את הפרוייקט של גוגל סטרייט ויו (Google Street View ) המופעל מאז 2007 בחלק ממדינות העולם, יושק בישראל מחר יום ראשון  ה 22 באפריל והאיש הצהוב יתחיל להסתובב אתכם למטה ברחובות.
כמו שהשתמשנו בגוגל אירת עד עכשיו,רק מה יש תוספת מדהימה, כאשר אנחנו מגיעים ליעד הנדרש על המפה, גוררים את האיש הצהוב אל תוך המפה ואז נהנים מהשרות.
למה היישום טוב ? השילובים של גוגל בתחום זה כמו Google earth, Google street view, Google trip ויישומים אחרים עוזרים לנו בתור אנשים ותלמידים רגילים לצפות בייקום מזוויות שונות כמו לצפות באור השמש על כדור הארץ,כוכבי לכת אחרים,תמונות היסטוריות,הוספת סימנים על המפה ,הוספת נתיבים וסיורים ואפילו הקלטתם (דוגמה) כמו למשל לצייר מסע של אומן/היסטוריון/ סופר או כל דמות חשובה בעיננו ולעקוב אחריה, המיוחד כי עכשיו אחרי השקת היישום החדש אפשר גם "לרדת" לרחובות ולהסתכל על העולם בממד אופקי ולא רק מלמעלה, כלומר לפני קבלת השרות החדש הצלחנו לראות רק את גגות הבתים והחפצים אבל עכשיו בגובה העיניים.חשוב לציין כי כל הכלים זמינים באותו מקום ואותה סביבה ואין צורך "לקפוץ" לכל מיני עזרים שונים ומפוזרים.(דוגמה 2) בסרטון הזה.
האם השרות פוגע בפרטיות ובביטחון ? אנשי גוגל הבטיחו לא לצלם מקומות רגישים, בנוסף כאשר תועדו פנים של אנשים, לוחיות זיהוי, ואפילו פרסומות הם עורפלו.
מקור התמונה של המכונית ( צילום: sanchom, פליקר)

Posted by Picasa

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה